PROCES PROJEKTOWY LOGO

Projekt logo dla PureRein, producenta zdrowej żywności



Wyzwanie (brief projektowy)

PureRein wytwarza i sprzedaje zdrową żywność. Właściciel, ceniący twórczość projektantów, takich jak legenda polskiego logo Karol Śliwka, szukał klasycznie prostego znaku o ponadczasowym charakterze. Dodatkowym wymaganiem była możliwość łatwej reprodukcji w jednym kolorze, w celu zmiejszenia kosztów opakowań (które też zaprojektowaliśmy).

Rozwiązanie

Chcieliśmy, aby projekt miał ikoniczny charakter. Musiał być mocny, jasny i zrozumiały na pierwszy rzut oka. It had to be bold, clear and understandable at first glance. Stworzona grafika łączy w sobie symbole widelca oraz kwiatu, czyli jedzenia i natury oraz szczęścia. Pasujący font ma elementy miękkie, jakby organiczne.


Zawsze chcemy na początku poznać dobrze temat logo. Zadajemy klientowi specjalnie przygotowane pytania, ktore pomagają nam zrozumieć markę i oczekiwania oraz potrzeby klienta. Potem szkicujemy różne koncepcje (często tworząc przedtem mapę myśli, żeby dotrzeć do różnych skojarzeń).


Konceptualizacja

Te szkice są wybrane z dwóch rund propozycji projektowych. Chociaż ostateczna koncepcja z rośliną-widelcem była wśród pierwszych propozycji i podobała się klientowi, poprosił o kilka kolejnych pomysły – zastanawiając się, czy widelec nie wskazuje za bardzo na tematykę restauracyjną. Wśród szkiców widać głównie kosze z jedzeniem, owoce, warzywa, liście i słońca – generalnie dużo okrągłych i organicznych kształtów.



advecto logo design case study draft concept sketches

Po otrzymaniu kilku obiecujących szkiców, konstruujemy je w programie graficznym. Podczas pracy na komputerze, tworzą się także nowe koncepcje. Wybieramy te (nie jest to zdefiniowana liczba), które wyglądają najlepiej i najbardziej pasują do marki. Jeśli klient zaakceptuje którąś, rozwijamy ją dalej. Jeśli żadna mi nie odpowiada wystarczająco, tworzymy kolejne opcje, aż znajdziemy właściwe rozwiązanie.



Pierwsza runda propozycji logo

Pracując nad pierwszymi czterema projektami, skupiliśmy się na stylu, który miał być naturalny, prosty, pozytywny i lekko tradycyjny.


Pierwszy pomysł to połączenie plecionego koszyka i jabłka. Wydawał się atrakcyjny, z jabłkiem tak dorodnym, że zajmuje cały kosz i z estetyką retro, mówiącą o tradycji oraz naturze.




Druga odsłona tego pomysłu było lżejsze, mniej skomplikowane, nawiązując do natury fit produktów. A dolna część koszyka przypomina dłoń, podkreślając staranny dobór i wytwarzanie produktów.




Drugi koncept był bardziej dekoracyjny, z ewidentną symetrią i powtarzalnością kształtów. Przedstawiał owoc zamieniający się w słońce, co symbolizuje życie, energię i wzrastanie.




Jako ostatni zaprezentowaliśmy ten (ostatecznie wybrany) projekt. Koncepcja – połączenie kwiata i widelca – była równie prosta jak poprzednie, ale forma była najbardziej podstawowa. Jedynie dwa połączone proste kształty bez obrysów.




Kiedy projekt jest zaakceptowany, rozwijamy go, zgodnie z sugestiami klienta. Analizujemy też go sami, patrząc czy jest dobrze skonstruowany i czy coś można w nim poprawić. Czasem dochodzą wtedy trochę inne warianty.



Druga runda propozycji logo

Jak wspominaliśmy, klient prosił o kolejne opcje. Zaprezentowaliśmy następne 12 wariantów (na bazie kilku koncepcji). Poniżej kilka wybranych. Dwa „słoneczne” projekty, gwiazdka z jagód goji (jeden z głównych produktów firmy), prosty układ listków, przypominający krąg motyli oraz litera „e” zrobiona z liścia (początkowo marka nazywała się EcoRein).



advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions
advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions
advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions
advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions
advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions


Dopracowywanie wybranego projektu logo

Ostatecznie wróciliśmy do koncepcji kwiata-widelca, ale były jeszcze trzy rzeczy do okeślenia:

1. Klient chciał zobaczyć logo w zielonym kolorze. Wybrał opcję z dwoma odcieniami zieleni, ale później zobaczyliśmy, że logo w czerni (i w wersji „etykietowej”, widocznej na końcu artykułu) wygląda najlepiej.

2. Klient sugerował prosty bezszeryfowy logotyp, żeby zgrać napis z prostymi kształtami sygnetu. Przeszukaliśmy całą kolekcję fontów i wybraliśmy kilka, ale dorzuciliśmy też lekko zaokrąglony humanistyczny krój liter i to właśnie też trafił do końcowego projektu.

3. Ostatnią kwestią było wyważenie kompozycji. Liście zostały powiększone, żeby zrównoważyć wizualnie obydwie części sygnetu.


advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions

Gdy projekt logo jest gotowy, projektujemy wersję monochromatyczną, negatywową i inne potrzebne. Klient otrzymuje wektorowe pliki logo e-mailem. Tworzymy Księgę Znaku (dokument opisujący budowę, kolory, korzystanie z logo itd.), jeśli została zamówiona.


advecto logo design case study presenting revisions, modifications according to client suggestions

Powyżej widoczny poziomy układ logo PureRein. Przydatne przy ograniczonym miejscu, np. w stopce adresowej. Kiedy logo ma być dominującym elementem, wykorzystywana jest wersj widoczna poniżej:


Wersja "etykietowa"

Podczas pracy nad projekami opakowań, stworzyliśmy tą wersję. Jest to podstawowe logo, wycięte w czarnym kwadracie. Celem tego projektu jest, aby logo wybijało się jako główny element opakowania, aby kupujący zauważyli i zapamiętali nową markę.



advecto logo design case study showing negative logo version for use on dark backgrounds