czarno-białe, linearne logo dewelopera outletów modowych Fashion Houseczarno-biały logotyp dewelopera mieszkaniowego Polnordczarno białe logo marki sprzętu elektronicznego Mikaviczarno białe, okrągłe logo firmy Advecto, uproszczony symbol Ziemiczarno-białe, klasyczne, proste logo sklepu ze zdrową żywnością PureReinczarno-białe, nowoczesne logo programu benefitów dla pracowników firmy Avivaczarno-biały logotyp programu staży w firmie Avivaczarno-biały, przestrzenny logotyp telewizji Aviva TVczarno-białe, proste logo, przedstawiające z użyciem przestrzeni negatywnej konia, dla firmy szkoleniowej CSTczarno-białe, linearne logo z sześcianów, przedstawiające pszczołę, dla pasieki Imkerei Wojciechowskiczarno-białe, linearne logo, przedstawiające papugę, dla fundacji Terra Brasilisczarno-białe, logo przedstawia witalną postać w stylu 3d dla fizjoterapeuty Fizjokulturaczarno-białe logo, logotyp monogram KIK, Klubu Inteligencji Katolickiej, rebranding, krzyż ukryty w literze Kczarno-biały, prosty logotyp z kłódką, dla firmy doradzającej w sprawach bezpieczeństwa informatycznego DOTczarno-białe geometryczne logo, przypominające pancerz symbolizujący odporność, z linearnym efektem 3d dla firmy doradczej Resilia.czarno-biały symbol logotypu, strzałka pokazująca zamianę spadku na wzrost.czarno-białe logo, nadjeżdzający pociąg dla systemu ekonomicznej jazdy kolei REDSczarno-białe logo w kształcie kwiatu z samolotem dla Stowarzyszenia Przyjazne Latanieczarno-białe logo korona dla marki mebli dla dzieci Tres Magosczarno-biały, pomysłowy logotyp dla marki ubrań Kokoonsczarno-białe, linearne logo z owcą dla pracowni ceramiki Wytwórnia Kształtuczarno-biały logotyp z motywem torów dla inwestycji przy Dworcu Zachodnim West Side Business Centerczarno-białe logo z sylwetkami ludzkimi dla sympozjum medycznego Profilaktyka Zdrowia Prokreacyjnegoczarno-białe logo na spotkanie ogranizacji działających na obszarach wiejskich Maróz, chata strzałka, jako rozwój wsiczarno-białe okrągłe logo przedstawiające rosnące wiejskie zabudowania. Rebranding na 30 lat Fundacji Wspierania Wsi.czarno-biały logotyp z motywem roślinnym dla coachingu Brand Youczarno-białe, pikselowe logo dla programu artystycznego UE Art Lineczarno-białe sportowe logo dla Akademickich Mistrzostw Polski w Pływaniuczarno-biały logotyp galerii artystycznej w lofcie, Nowy Yorkczarno-białe logo technologiczne, centrum serwerowe Ergoninesczarno-białe logo konferencji naukowej Stan Polskiego Systemu Penitencjarnegoczarno-białe logo serwisu charytatywnego pomagam.info, kwiat i serceczarno-białe logo lotniska, portu lotniczego Modlinczarno-białe logo księgarni, sklepu internetowego Arch Bookklasyczne czarno-białe logo wydawnictwa kulinarnegoczarno-białe logo sportowej telewizji internetowej o tenisieczarno-białe logo monogram filharmonii gorzowskiejczarno-białe logo sztuki teatralnej Trzy Siostryczarno-białe, odręczne logo laboratorium parateatralnego Pruszkówczarno-białe logo inwestycji osiedla Bohema na Pradze



Galeria Jurajska – centrum handlowe

Częstochowskie centrum handlowe potrzebowało nowej identyfikacji wizualnej. Miała ona być „jak sygnet rodowy”, markowa, stylowa, ekskluzywna.

Chcieliśmy też zachować związek z poprzednim logo. Usunęliśmy z niego wszystko, co zbędne – zostały cztery kwadraty. Centalnie nałożyliśmy piąty z monogramem. Z białymi literami na czarnym polu działa jak metka topowej marki modowej. Zmodyfikowane przez nas liternictwo przywodzi na myśl takie firmy jak Gucci czy Coco Chanel.

realizowane z agencją PRS





FASHION HOUSE Group – deweloper i operator outletów modowych (Wielka Brytania)

Rebranding – Nowy znak powstał z nieoczywistej a zarazem bardzo logicznej ewolucji logo outletów Fashion House.

Jego budowa z wzrastających brył, mówi o przestrzeni i rozwoju, pasując do aktywności spółki. Wachlarz barw oraz elementów odpowiada wielu kierunkom działalności. Ukazuje grupę podmiotów, które tworzą spójną całość, a& ich aktywności przenikają się, jak kształty w logo.

Obecne w symbolu zestawienia form i kolorów sprawdzają się jako efektowny wzór do konstruowaniu oprawy graficznej marki.

realizowane z headmade





Polnord – deweloper

Dla dewelopera z największym kapitałem na polskim rynku zaprojektowaliśmy nowy logotyp. Dobrany przez nas krój pisma spełnił założenia bardziej przyjaznego wizerunku.

Doradzaliśmy także przy sygnecie, jednak ostatecznie pozostał w formie opracowanej przez agencję Zjednoczenie, nieco bliższej staremu wizerunkowi (tu pokazana nasza wersja).





Mikavi – marka sprzętu elektronicznego

Logo dla Mikavi miało być proste i profesjonalne. Referencją był m.in. design Apple.

Za sugestią klienta, zaproponowaliśmy symbol nawiązujący do formy ptaka. Nadaliśmy mu dodatkowo kształt litery M. Jest prosty i nowoczesny, skonstruowany na podstawie okręgu oraz trójkąta równobocznego. Kojarzy się też z dronem i pryzmatem.





Advecto – partnerstwo biznesowe

Ta polsko-brazylijska firma pomaga nawiązywać kontakty biznesowe między firmami z Europy i Ameryki Południowej. Mimo powyższego międzynarodowego charakteru, brief polecał nie używać symbolu kuli ziemskiej w logo, jako zużytego w branży.

Wybrane rozwiązanie mocnym konceptem przekonało klienta do złamania tego założenia. Ziemia została zredukowana do koła z dwoma trójkątami kontynentów, na których działa Advecto. Ich skierowane do siebie kształty obrazują wzajemne zbliżenie rynków, będące efektem usług Advecto.

Dobraliśmy okrągłe i solidne litery, pasujące do znaku graficznego i wzbudzające zaufanie.





PureRein – zdrowa żywność

Firma PureRein zajmuje się produkcją oraz sprzedażą zdrowej żywności. Właściciel, ceniący twórczość projektantów, takich jak legenda polskiego logo Karol Śliwka, szukał klasycznie prostego znaku o ponadczasowym charakterze.

Stworzona grafika łączy w sobie symbole widelca oraz kwiatu, czyli jedzenia i natury oraz szczęścia. Pasujący font ma elementy miękkie, jakby organiczne.

Zaprojektowaliśmy także całą serię opakowań z odręcznymi ilustracjami przedstawiającymi rośliny związane z produktami.





AVIVA Wellbeing – program benefitów dla pracowników firmy Aviva

Aviva prowadzi wiele inicjatyw związanych z troską o pracowników. Klientowi zależało na przedstawieniu tematu za pomocą czytelnych symboli, a my dołożyliśmy starań, aby logo było też oryginalne i atrakcyjne.

W tym celu połączyliśmy popularne motywy ludzkiej postaci oraz gwiazdy. A następnie ożywiliśmy je nowoczesną formą i lekką perspektywą. Dodatkowo, otwarta gwiazda tworzy literę „W”, jak „Wellbeing”.





AVIVA: Explore it – program staży w firmie Aviva

To logo to ciekawy przykład połączenia tekstu z grafiką. W prosty, a zaskakujący i trafny sposób udało się przedstawić sens programu.

Dowcip polegający na powiększeniu lupą poznawanej przez stażystę firmy przyciąga uwagę i rozumie się „sam przez się”.





AVIVA TV – telewizja na potrzeby komunikacji wewnętrznej w firmie Aviva

Telewizja firmowa nie kojarzy się z wysoką jakością. Postanowiliśmy to przełamać, tworząc profesjonalny wizerunek.

Dynamiczne logo, złożone z interakcji dwóch kształtów zawierających części nazwy, jest odpowiednie do użycia na tle materiałów filmowych. Prawy kształt, zaokrąglony i ożywiony błyskiem, symbolizuje ekran.





CST – szkolenia

Symbolika skoczka jest centralnym elementem strategii firmy CST. Przedstawia dynamiczność i inicjatywę.

Na podstawie tych wartości i grupy docelowej (po części branża automotive) lekko nawiązaliśmy w liternictwie i układzie do estetyki emblematów samochodów sportowych.

W drodze wielu szkiców stworzyliśmy przekonującą, minimalistyczną sylwetę. Forma figury wycięta w tle kwadratu pola szachowego ma wygląd mocny, zwarty i czytelny.





Imkerei Wojciechowski – pasieka (Austria)

To nowoczesne geometryczne logo reinterpretuje w świeży sposób symbole powszechnie używane w branży pszczelarskiej.

Obraz pszczoły powstaje na podstawie przecinających się sześciokątów plastra miodu. Tworzy to układ, którego siła estetyczna tkwi w logice konstrukcji. Jego dopełnieniem jest nazwa napisana pasującym, oryginalnym fontem.





Terra Brasilis – fundacja kultury brazylijskiej

Symbol fundacji wykorzystuje w autorski sposób najsilniejsze skojarzenia z Brazylią.

Wizerunek papugi został połączony z konturami brazylijskiego państwa i kolorami jego flagi. Atrakcyjny rysunek składa się z nakładających się miękkich kształtów. Użyty krój Golonka FA Artura Frankowskiego, zainspirowany polskim liternictwem reklam ulicznych, ma wygląd zaskakująco bliski z napisami słynnej mozaiki z Rio.





Fizjokultura – fizjoterapeuta

Ten gabinet fizjoterapeuty kieruje swoją ofertę zarówno do osób wymagających leczenia, jak i do zdrowych, którzy chcą poprawić swoją formę fizyczną.

Stworzyliśmy więc logo symbolizujące zdrowie i siłę. Czerwony element pokazuje ból, który zamienia się w spokojny niebieski. Postaci, unoszącej z łatwością napis, nadaliśmy nowoczesny przestrzenny wygląd w stylu 3d. Całość tworzy zgrabną formę.





KIK – Klub Inteligencji Katolickiej

Dotychczasowe logo Klubu Inteligencji Katolickiej potrzebowało zmiany. Członkowie Klubu byli do niego przywiązani, ale konstrukcja liter utrudniała odczytanie nazwy osobom z zewnątrz.

Zostaliśmy finalistami zamkniętego konkursu na nowe logo (ostatecznie nierozstrzygniętego). Nasza forma logo, zachowuje charakterystyczny symbol krzyża w literze „k”, ale nadaje literom czytelniejsze formy. Mają one eleganckie źródło w klasycznych krojach pisma.

projekt konkursowy | finalista konkursu





DOT – konsulting bezpieczeństwa informacji

Firma DOT ma prostą i zwięzłą nazwę. Logo miało mieć podobne własności. Preferowanym rozwiązaniem było wplecenie grafiki w litery nazwy. Zostały one metaforycznie „zabezpieczone” mocnym symbolem kłódki.

Rozwinięciem identyfikacji jest wzór, w którym kłódka zamyka dane – zapisane zero-jedynkowo imię i nazwisko założyciela firmy.





Resilia – doradztwo odporności organizacji

Logo dla firmy Resilia, świadczącej usługi wzmacniające odporność firm, miało w abstrakcyjny sposób prezentować wartości takie jak odporność, solidność i bezpieczeństwo.

Potrzebny był oryginalny znak o profesjonalnym i wzbudzającym zaufanie wyglądzie, najlepiej z możliwością reprodukcji w jednym kolorze. Warunki te spełnił geometryczny ośmiokątny symbol nawiązujący do głazu lub panelu pancerza. Uzyskany kreskami różnej grubości efekt przestrzenny jest bardzo nietypowy i atrakcyjny.





Converso – marketing internetowy

Nazwa Converso wzięła się od słowa konwersja, oznaczającego przekształcenie. W tym przypadku: negatywnych wyników reklamowych w pozytywne oraz klientów z potencjalnych w faktycznych.

"V" zostało zamienione w strzałkę, zaczynającą się negatywnym – czerwonym kolorem, odbijającą w górę i przechodzącą w pozytywny – zielony. Niebieska część symbolu przypomina z kolei wykresy wyników ze statystyk np. usługi AdWords.





REDS – Railroad Eco Driving System

REDS to innowacyjny system pozwalający analizować jazdę pociągów i opracowywać na tej podstawie najbardziej ekonomiczne metody jazdy.

Klient zakładał użycie abstrakcyjnego symbolu w logo, ale okazało się, że trudno mu zrezygnować z wykorzystania wizerunku pociągu. Uprościliśmy go maksymalnie do smukłego kształtu zbliżającego się szybkiego składu. Do tego nowoczesnego obrazu dopasowaliśmy poziome literrnictwo.





Consumers Forum for Air Passenger Rights in Europe / Przyjazne Latanie

Logo dla tego stowarzyszenia w prostej formie przedstawia samolot na tle chmury. Chmura symbolizuje problemy, ale tu jest okiełznana i przyjazna.

„Przyjazne Latanie” pomaga pasażerom radzić sobie z wszelkimi przeszkodami, tak samo jak jego europejski odpowiednik, z odrobinę poważniejszą wersją logo.





Tres Magos – meble dla dzieci

Tres Magos to po hiszpańsku Trzej Magowie, czyli w naszej tradycji Trzej Królowie. Nazwa ta, odnosząca się do mędrców przynoszących dary nowonarodzonemu Jezusowi, miała reprezentować producenta przemyślanych mebli dla dzieci, projektowanych zgodnie z myślą metody wychowania Montessori.

Logo przedstawia zarówno magów – jako trzy kolorowe sylwetki lub czarodziejskie czapy, jak i królów – w formie korony, która symbolizuje oprócz tego najwyższą jakość produktów. Przyjemne kolory, zaokrąglone narożniki form i wykorzystanie trzech podstawowych kształtów, wskazują na dziecięcą tematykę.





Kokoons – unikalna marka odzieżowa

Koncept kokona polega na noszeniu czegoś bardzo wygodnego i przytulnego, a jednocześnie stylowego. Te ręcznie robione z lokalnych materiałów i dostępne w limitowanych seriach ubrania potrzebowały prostego logotypu z pomysłem.

Zaprojektowaliśmy własne liternictwo, w którym połączone podwójne „O” zarazem symbolizuje „otulanie”, które leży u podstaw idei marki oraz daje napisowi lepszą kompozycję.





Wytwórnia Kształtu – pracownia ceramiki

Projekt dla pracowni ceramiki musiał być prostym i jednokolorowym symbolem, który da się wycisnąć w glinie. Właścicielka chciała także osiągnąć przyjazny i lekki charakter.

Jej odpowiedź na odpowiednio zadane pytanie naprowadziła nas na motyw uśmiechniętej owcy powtarzający się w jej pracach. Pokazaliśmy owcę od przodu zamiast z profilu, jak zazwyczaj w nich występuje oraz nadaliśmy jej kopytkom gesty aktywności twórczej. Stworzyło to bardzo zapraszające, charakterystyczne i zapamiętywalne logo-maskotkę.





West Side – centrum biznesowe przy Dworcu Zachodnim w Warszawie

Ta duża inwestycja powstaje ze wspólnej inicjatywy dewelopera HB Reavis oraz spółki PKP. Potrzebowała poważnego logo, współgrającego z wizerunkami obydwu inwestorów.

Stworzyliśmy prostą identyfikację, opartą na czytelnym napisie, uzupełnionym kreskami. Symbolizują one tory, dynamikę, kierunek zachodni oraz profil budynku. Całość w poważnym granatowym kolorze.

projekt przetargowy | realizowane z agencją PRS





Profilaktyka Zdrowia Prokreacyjnego – sympozjum medyczne

Wymaganiem było użycie standardowego motywu rodziców oczekujących narodzin dziecka. Narodziło to wyzwanie: jak uniknąć nadmiernej sztampowości i ilustracyjności przedstawienia. Synteza w postaci dwóch kółek i płynnego pociągniecia pędzlem zdaje się spełniać ten cel.





Maróz – Spotkania Organizacji Działających Na Obszarach Wiejskich

Fundacja Wspierania Wsi potrzebowała nowego logo na organizowane przez siebie od 15 lat ogólnopolskie spotkania.

Prosty symbol wiejskiej chaty jednoznacznie określa tematykę. Ma kształt strzałki w górę, przekazujący rozwój. Podziały pionowe podkreślają ten kierunek i fakt, że są to spotkania wielu liderów różnych organizacji. Przywodzą też na myśl wiejskie sztachety.





Fundacja Wspierania Wsi – rebranding na 30-lecie działalności

Fundacja Wspierania Wsi przy okazji 30-lecia działalności chciała odświeżyć wizerunek, zachowując ciągłość ze swoją tradycją.

Z poszanowaniem historii i rozpoznawalności poprzedniego logo stworzyliśmy nową wersję. Ma ona o wiele lepszą czytelność i przekaz mocniej związany z działalnością. W miejsce dwóch chatek pojawiły się dynamicznie rosnące bardziej okazałe zabudowania. Pozbyliśmy się zbędnych detali, ożywiliśmy trochę kolor i dobraliśmy przystępniejszą typografię.





Brand You – coaching marki

Logo przedstawia obrazowo rozwój „marki osobistej”. Z jednej strony to „kiełkujący” biznes. Z drugiej – kolorowe pióra, które pomagają być zauważonym. Powielenie formy obecne w grafice przedstawia korzyść, w postaci ukazania prawdziwej wielkości potencjału, tak jak coaching pozwala skuteczniej ukazać swoje walory.





Art Line – program artystyczny krajów nadbałtyckich (UE)

Kompozycja powstała z zestawienia puszki farby oraz kształtu Bałtyku w formie pikseli. To złożone pochodzenie zaowocowało nowoczesnym i niepowtarzalnym projektem, który znalazł uznanie w międzynarodowym konkursie.

projekt konkursowy | 2. miejsce





Akademickie Mistrzostwa Polski w Pływaniu

Wyjątkowo ekspresowe zlecenie (2dni!). Zadany koncept to połączenie człowieka z rekinem. Brzmiało karkołomnie, ale po różnych próbach powstała zgrabna, klasyczna forma.

Należało użyć minimum kolorów. To z pewnością się udało (biel i zieleń – kolory AZS UW). Skos dynamizuje kompozycję, a owal zamyka zgrabnie przestrzenie wody i powietrza.





Loft30 – galeria w lofcie (NY, USA)

Oryginalny logotyp dla nowojorskiej galerii w lofcie łączy, z użyciem przestrzeni negatywnej, obydwa człony nazwy („3” z „F” oraz „0” w „O'”).

Ukazuje w syntetyczny sposób istotę miejsca, które reprezentuje. Wysunięte „O” symbolizuje przestrzeń loftową oraz obraz w ramie.





ERGONINES – centrum serwerowe

Ten prosty znak jest pełen adekwatnych skojarzeń. Nawiązuje do wyglądu szafy serwerowej oraz cyfry 9, związanej ze statystyką nieawaryjności. Trzy białe linie można odczytać także jako inicjał „E”. Nieco odleglejsze nawiązania to paskowy wygląd logotypu IBM, symbolicznego dla branży informatycznej oraz wskaźnik sygnału lub naładowania.

realizowane z headmade studio





Stan Polskiego Systemu Penitencjarnego – ogólnopolska konferencja naukowa

Kraty są w tej tematyce najoczywiściej zrozumiałym motywem. Jednak współczesne więziennictwo to nie „lochy i kula u nogi”, więc logo posiada bardziej abstrakcyjną postać.

Pomiędzy kwadratami – w przestrzeni negatywnej – tworzy się zarys krat. Same kwadraty mogą symbolizować cele, porządek, czy panel alarmu. Znak ma zwartą, rytmiczną formę. Jest prosty i łatwo zapamiętywalny.





pomagam.info – serwis informacji o akcjach charytatywnych

Element ilustracyjny w projekcie logo symbolizuje wkład pojedyńczej osoby w dobro. Zindywidualizowane liternictwo przekazuje pozytywne emocje inicjatywy o ludzkich wymiarach.





Port Lotniczy Modlin

Siła tego prostego znaku graficznego wynika z unikania dosłowności przy jednoczesnej dużej ilości trafnych skojarzeń. Wśród nich m.in: wzniesienie z ziemi w niebo, śmigło, skrzydła. Z pewnością jest to identyfikacja sprawiająca wrażenie „lekkości”.

projekt przetargowy | realizowane z headmade studio




TV Tenis – telewizja internetowa

Symbol graficzny przedstawia kort tenisowy w perspektywie – jak najczęściej oglądany podczas transmisji. Widok ten, przez swoją stałą obecność, naturalnie urasta do rangi ikony tego sportu. Prosta, syntetyczna forma, mocno poziomy układ oraz wyraźne liternictwo czynią logo czytelnym i odpowiednim do przeznaczenia.



ArchBook – księgarnia architektoniczna

Symbol tego projektu łączy w jedno uproszczone formy książki i modernistycznego budynku. Dobrana czcionka, klasyczna Helvetica, jest czytelna i przejrzysta – jak struktura sklepu. Częscią identyfikacji jest favicon oraz zestaw pikselowych ikon do obejrzenia w dziale Ikony.




Wydawnictwo Kulinarne

To logo, zaprojektowane w ramach studiów, stanowiło inspirację dla logo Archbook. Ma podobną konstrukcję, ale buduje odmienną dwoistość. Książka + ciastko.

projekt akademicki | Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie




Filharmonia Gorzowska

Logo jest monogramem FG stworzonym na podstawie podziału klucza wiolinowego. Podział ten pozwala na animowanie oraz wykorzystanie w różnych formach graficznych jego części na wiele sposobów.

projekt konkursowy




Trzy Siostry – sztuka teatralna

W tej syntetycznej kompozycji obrócona trójka przechodzi w sylwetki trzech kobiet. Kształt cyfry jest modyfikacją dawnej czcionki – pasuje do realiów sztuki. Całość posiada plakatową siłę i charakter oddziaływania.

projekt akademicki | Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie




Laboratorium działań parateatralnych – Pruszków

Działania animacji kulturalnej związane z pierwszym pruszkowskim performancem potrzebowały swojego znaku.

Do takiego tematu, zamiast wykreślać geometrycznie logo, użyliśmy narzędzi rysunkowych. Podkreśliło to dwa elementy idei tego logo: obecność postaci ludzkiej i pełen energii atom, który nawiązuje także do nazwy „laboratorium”.




Kombinat Praga – inwestycja mieszkaniowo-komercyjna

Na warszawskiej Pradze, na miejscu dawnej fabryki Pollena Uroda oraz fabryki kosmetyków Schicht ma powstać duża inwestycja z motywami retro i industrialnymi.

Do tego projektu długo eksplorowaliśmy grafikę i przede wszystkim liternictwo w stylu lat '30. Rekreowaliśmy dawne kroje pisma, żeby całość dawała stylowe i autentyczne wrażenie. Niestety klient wybrał propozycję innej agencji, z nazwą Bohema.

projekt przetargowy | realizowane z agencją PRS




Shape Shift – system transportu gier bitewnych

Logo produktowe dla pomysłowego pojemnika do szybkiego i bezpiecznego transportu armii używanych w figurkowych grach bitewnych (np. Warhammer).

Logotyp prezentuje główną cechę produktu, czyli dopasowywanie się do zawartości. Dodatkowo kształt tarczy symbolizuje ochronę zawartości, a także nawiązuje do hexagonalnych form niektórych pól do gry i podstawek figurek.